Overslaan en naar de inhoud gaan

FAQ - Uitzonderlijk vervoer

Heb je een vraag? Check dan eerst even onze Frequently Asked Questions.

PDF opent niet

WebTEUV maakt gebruik van dynamische pdf’s. De plugins die de verschillende webbrowsers gebruiken (Google Chrome, Firefox …) ondersteunen dit type pdf niet en geven de boodschap “Please Wait”. Er is niets mis met de pdf maar u moet ze eerst op uw computer downloaden. Afhankelijk van de browser en plugin krijgt u midden onderaan, linksboven of rechtsboven een “download pijl” of een “diskette” te zien. Zo kan u het bestand opslaan in bv. downloads of op je bureaublad.  Dat bestand kan u dan openen met Acrobat Reader. Download Acrobat Reader. Andere software voor pdf’s kan problemen geven bij het ondertekenen van uw aanvraag, toevoegen van bijlagen en het verzenden.

Ik kan niet ondertekenen

Enkel Belgische ondernemingen moeten de aanvraag digitaal ondertekenen. Daarvoor heeft u Adobe Reader, een correct geïnstalleerde e-ID-reader en een Belgische identiteitskaart nodig. Buitenlandse aanvragers kunnen hun aanvraag versturen zonder te tekenen. Indien dat niet geval zou zijn, neem dan even contact op met zwaar.vervoer@mow.vlaanderen.be. Ook heel recente identiteitskaarten kunnen problemen geven, laat het ons dan even weten op hetzelfde mailadres.

Ik kan niet meer inloggen

Dan geeft U waarschijnlijk niet het correcte paswoord in. Neem even contact met ons op via zwaar.vervoer@mow.vlaanderen.be zodat we u terug op weg kunnen helpen.

Wat is de stand van zaken van mijn dossier?

U kan dit deels zelf volgen in WebTEUV. Als u inlogt, ziet u een overzicht van de openstaande dossiers.

  • Dossiers waar de termijn niet ingevuld is: in deze dossiers is er een bijkomende vraag gesteld en u heeft die nog niet beantwoord. Kijk dit na in uw mailbox. Vindt u niet terug, laat het ons dan even weten via zwaar.vervoer@mow.vlaanderen.be met vermelding van uw dossiernummer.
  • De termijn is wel ingevuld: Ruim 95% van de dossiers wordt binnen de termijn afgehandeld. In sommige gevallen moet u dus nog even geduld hebben.
  • De termijn is verstreken: uw dossier is niet tijdig behandeld door ons. U kan informeren naar een stand van zaken via zwaar.vervoer@mow.vlaanderen.be met vermelding van uw dossiernummer. 
  • U deed een aanvraag gedaan via aangetekend schrijven en u kan niet inloggen op WebTEUV. De procedure per post duurt veel langer. Als u geen reactie ontvangt van ons binnen de 14 dagen nadat u een actie ondernam (of het dossier indienen, of een antwoord geven) kan u ons contacteren via zwaar.vervoer@mow.vlaanderen.be met vermelding van uw dossiernummer als u dat heeft of de naam van de aanvrager en de afmetingen van het transport.